Tulipaner mot narkotika

Publisert av Ola Wang den 12.01.21.

Nå er det tid for årets tulipanaksjon fra Lions.

Tekst og foto: Solveig Tofte, Trønderbladet

Lions Club Støren har allerede solgt langt over en tredel av sine innkjøpte tulipanbuketter til årets aksjon. Nå lurer de rett og slett på om de får for lite.

– Det har jeg jo sagt hele tida, jeg, ler blomsterbutikkinnehaver Jorun Fremo ved Støren blomsterforretning.

Vurderer å handle mer

Fremo leverer tulipanene til aksjonen for Lions på Støren, og leder Kjell J. Gylland sier at de er svært fornøyd med kvaliteten og servicen.

– Det er viktig for oss å handle lokalt, og disse tulipanene er veldig fine, sier han, og legger til at de vurderer å handle inn mer, for å være sikre på å ha nok.

Det er nemlig først neste fredag og lørdag de skal stå på stand på samvirkelagene i Midtre Gauldal og selge. De over 150 bukettene de allerede har solgt, er solgt til bedrifter.

– Vi gir et tilbud til firma i Midtre Gauldal og på Hovin, og kjører ut bukettene gratis til dem neste torsdag, forteller Gylland.

Gir bort overskuddet

Gylland er svært glad for den gode mottakelsen de har fått fra næringslivet, og håper private kjøpere vil være like ivrige.

Skulle det mot formodning bli igjen noen buketter, går disse til helsesenteret på Støren. Pengene som kommer inn, går til Lions’ forebyggende arbeid mot narkotika, på lokalt plan.

Foto: Sekretær i Lions Støren, Jon Jarle Spjeldet, leder, Kjell J. Gylland, og blomsterbutikkinnehaver ,Jorun Fremo, er alle svært glade for at det ser ut til at årets tulipaner nærmest flyr ut av hendene på Lions Støren, til inntekt for arbeid mot narkotika.